Er du håndværker? Saml hele din forretning i ét system

Der skal ikke herske nogen tvivl om, at der er rigtig mange selvstændige håndværkere, entreprisevirksomheder og lignende i Danmark. Der er – desværre – mange af disse virksomheder, der ikke just er up-to-date i forhold til dét eller de systemer, de gør brug af i forbindelse med blandt andet regnskabsføring, kvalitetssikring og meget andet.

Det er en skam, da det er noget, der koster disse virksomheder både meget tid og mange penge, hvorfor det er et aspekt af enhver virksomhed, der beskæftiger sig med alt lige fra murerarbejde til elektrikerarbejde (og naturligvis også andre typer af håndværkerfag), der bestemt bør prioriteres højt. Som udgangspunkt, så er der heldigvis et væld af forskellige løsninger, der kan ændre på dette for samtlige håndværkerfirmaer.

 

Derfor skal du samle det hele i ét system

Hvis du vælger at samle alt din virksomheds information i ét system, så er det nemmere at skabe en synergi mellem de forskellige typer af data, der bliver registreret i det respektive system. Det betyder også, at hvis du og dine ansatte registrere jeres timer på de forskellige opgaver i ét system, så kan dette bruges til at lave et faktura for det arbejde, der udført – og det betyder også, at du slipper for at skulle indtaste sådanne typer af data flere gange og i flere systemer.

Det er naturligvis noget, der er med til at sikre, at du ikke bruger unødig tid på at indtaste informationer og data af flere omgange samt i flere systemer. Det er – desværre – noget, der bliver undervurderet af flere virksomheder i Danmark, hvilket er en skam, da det bestemt er noget, der kan mærkes på bundlinjen.

 

Systemet kan kunne håndteres fra samtlige enheder

Ydermere, så skal det naturligvis også understreges, at det er essentielt, at du sørger for at vælge et system, der kan tilgås fra alle typer af enheder. Der er mange systemer, der udelukkende kan tilgås fra en PC, hvilket kræver, at du besøger kontoret, når noget skal føres ind i systemet. Det er selvfølgelig noget, der er meget tidskrævende og unødigt.

Derfor er det en oplagt idé, at du i stedet vælger et system, der ligeledes kan bruges direkte fra en tablet-pc eller en smartphone. Det giver både dig og dine medarbejdere mulighed for at registrere timer, lave kvalitetssikring, kørebog og meget andet på farten. Hvis du leder efter et sådant system, så kan du passende se nærmere på E-Komplet.

 

Penge at spare ved at samle alt i ét system

Der er mange årsager til, at du bør overveje at investere i et system, der kan samle al din virksomheds data og information i ét system. Det gør det muligt for dig at klare alt lige fra fakturering og regnskab til kvalitetssikring og ordreoverblik fra ét system. Som tidligere nævnt, så er det noget, der kan spare både dig og dine medarbejdere for meget tid. Sparet tid er noget, der kan investeres direkte i yderligere effektivt arbejde, hvilket også vil være med til at sikre en bedre bundlinje.