succes

Author : Samsonnet.dk

Date : 2 år siden

Category : Iværksætteri

Som virksomhedsejer vil man gerne være en succes. Man vil tjene penge og gerne hurtigt. Der findes dog desværre ingen opskrift på øjeblikkelig og ekstrem vækst. Vækst er nemlig et resultat af hårdt arbejde, tålmodighed og en smule held. Der er dog flere ting, du kan gøre for at forbedre dine chancer for at opnå succes med din virksomhed. Vi har samlet nogle gode råd, du kan tage med dig nedenfor. God fornøjelse.


Skab glade kunder


Glade kunder er tilbagevendende kunder. Dette er et mantra, som mange flere virksomheder bør tage til sig – det gavner nemlig i høj grad bundlinjen. Din virksomhed er naturligvis sat i verden for at tjene penge, men for at kunne dette, kræver det, at du behandler dine kunder godt. Når du skaber dig glade kunder, får du nemlig to fordele. For det første vender de højst sandsynligt tilbage til dig, hvis de igen står og mangler dit produkt/service. For det andet kan du være heldig, at de anbefaler dig til deres omgangskreds, hvilket danner grundlag for endnu flere og nye kunder til porteføljen.



Omvendt vil du for alt i verden undgå sure og utilfredse kunder. Selvom du selv mener, at du har gjort alt rigtigt, og at kunden er en idiot, skal du ALDRIG synke ned på deres niveau – det er nemlig kun dig, som taber på dette. Kunden kan gå derfra og tale dårligt om din forretning, hvilket kan koste dig dyrt, især hvis kunden har ret i sine anklager. Forsøg derfor, hvor surt det end kan være, at give kunden en god behandling, selvom det måske koster dig penge. Hvis kunden bliver positivt overrasket over den oplevelse, du giver ham, kan det endda være, at du kan vende situationen helt om. Kort sagt: ”Kunden har altid ret”.


Din markedsføring er dit hjertebarn


Markedsføring er og bliver en nødvendighed for alle virksomheder, der har planer om succes, og derfor skal du selvfølgelig planlægge og implementere dine strategier, så de slår benene væk under dine kunder. Med en målrettet markedsføringsstrategi har du lagt fundamentet til en stor succes.



Men hvad skal du bruge dine penge på? Facebook, Adwords, YouTube, aviser, TV eller tryksager? Det er svært at sige. Der findes ingen gylden regel for, hvilken metode der er bedst egnet for dig. Det afhænger af din virksomhed, branchen og kunderne. Du skal under alle omstændigheder ikke spilde dine penge. Det gælder om at være der, hvor dine kunder er. Er de på Facebook, er det der, du skal være. Møder du derimod oftest dine kunder personligt, er det bestemt ikke nogen dårligt ide at investere i nogle billige tryksager, såsom brochurer eller flyers.



Med disse råd i bagagen skulle du gerne have værktøjerne til, om ikke andet, at forstå succesparametrene for din virksomhed. Du bør aldrig slække på hverken kundeservice eller markedsføring, der begge er vigtige for din overlevelse og potentielle succes. Uanset hvad bør du alliere dig med folk, der har forstand på begge dele, især hvis du selv er på bar bund.

EFTERLAD EN KOMMENTAR :

RELATEREDE ARTIKLER :

Kontorindretning: Gode tips til iværksættere

11 måneder siden

Hvis du som iværksætter bruger det meste af dit arbejdsliv på at sidde på et kontor, så ved du, at en god forudsætning for at præstere dit bedst mulige, er ved at have en ordentlig kontorindretning. Men det kan være svært at vide helt præcist, hvorda...

Lav din faktura mens du er på farten

1 år siden

Har du en virksomhed, hvor du har brug for at fakturere kunder, som benytter dine forskellige services, og har du behov for at kunne lave fakturaer på farten så klik her . Ved at følge dette link finder du ud af, hvor nemt det kan være at fakturere...

Er du håndværker? Saml hele din forretning i ét system

1 år siden

Der skal ikke herske nogen tvivl om, at der er rigtig mange selvstændige håndværkere, entreprisevirksomheder og lignende i Danmark. Der er - desværre - mange af disse virksomheder, der ikke just er up-to-date i forhold til dét eller de systemer, de g...